Reparatieverzoek en coronavirus

U kunt een reparatieverzoek doen bij een gebrek of een storing aan uw woning of woongebouw. Een reparatieverzoek kunt u hier indienen (zie ook 'meer info').

Heeft u een spoedreparatie? Belt u ons dan. Voor spoed zijn we 24 uur per dag bereikbaar op (038) 45 67 222.

VAKANTIEPERIODE

Let op:
De vakantie is weer begonnen. Dat betekent dat het wat langer kan duren voordat u zelf een reparatieverzoek kunt inplannen. Kan de reparatie niet zolang op zich laten wachten? Bel ons dan via (038) 45 67 222. 


MAATREGELEN CORONAVIRUS

Let op: 

Heeft u een reparatieverzoek? Voordat de vakman bij u langs komt, vragen wij u:
- Kan de reparatie uitgesteld worden?
- Heeft u klachten (hoesten, koorts, verkoudheid). Is dat zo? Dan maken we een nieuwe afspraak voor over minimaal 2 weken.

Wij vragen hiervoor uw begrip in verband met de gezondheid voor u en onze vakmannen.  

Worden de maatregelen die verband houden met het coronavirus weer aangescherpt? Dan kan dat van invloed zijn op het indienen en het zelf inplannen van een reparatieverzoek. 

Veel gevraagd over Reparatieverzoek en coronavirus

Ik heb een vraag over een reparatieverzoek. Wat kan ik doen?

U kunt op werkdagen tussen 9.00 en 12.00 uur contact met ons opnemen via (038) 45 67 222 of stuur een mail.

Wie neemt bij reparaties wat voor zijn rekening?

Om het u wat gemakkelijker te maken vindt u hier een lijst van de meest voorkomende reparaties die u kunt laten uitvoeren door Openbaar Belang en waar u zelf verantwoordelijk voor bent.

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Heeft u een storing of schade die niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering, een ernstige daklekkage of een liftstoring? Bel dan (038) 45 67 222. U wordt doorgeschakeld naar onze storingsdienst.

Wat is een reparatieverzoek en waar meld ik die? ​

U kunt uw reparatieverzoek hier bij ons melden. Ook kunt u ons op werkdagen tussen 9.00 en 12.00 uur bellen op (038) 45 67 222, optie 1.

Ik heb een reparatieverzoek ingediend. Wanneer komen jullie langs?

Wij nemen binnen 24 uur contact met u op om een afspraak met u te maken.

Ik heb een reparatie die direct moet worden verholpen en het is na werktijd. Wat moet ik doen?

Een reparatie die direct moet worden verholpen, zoals een cv-storing, glasschade, een stroomstoring of een grote verstopping, kunt u ook na kantoortijd telefonisch aan ons doorgeven. Belt u naar (038) 45 67 222. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar.

Hoe voorkom ik schimmel of vochtplekken in huis?

Schimmel en vochtplekken ontstaan vaak in natte en vochtige ruimtes zoals de keuken en de badkamer. Dit komt meestal door te weinig ventilatie. U kunt de schimmel weghalen met warm water met soda. Eventueel kunt u daarna een schimmelwerend middel of schimmelwerende verf aanbrengen. Deze middelen koopt u in de bouwmarkt.

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn woning. Wat nu?

Als u zelf schade veroorzaakt aan uw woning, dan kunt u  het verzoek via onze site. Ook kunt u ons op werkdagen tussen 9.00 en 12.00 uur bellen via (038) 45 67 222. De kosten voor reparatie zijn voor uzelf.

Ik woon in een woongebouw met huurders en kopers. Aan wie geef ik mijn reparatieverzoek door?

U kunt uw reparatieverzoek hier melden. U kunt ook op werkdagen tussen 9.00 en 12.00 uur bellen met Openbaar Belang via (038) 45 67 222, optie 1. Als het reparatie verzoek in uw woning is, herstellen wij dit.Als er een probleem is aan de buitenzijde (schil) van het complex herstelt de VVE dit.

Komen jullie langs voor onderhoud aan de liften?

Wij komen niet zelf. Wij hebben een onderhoudscontract. Er hangt op de omlijsting of deur van de lift een sticker van het bedrijf die de lift onderhoud.

Hoe voorkom ik schade aan mijn woning door winterweer?

Een aantal handige tips om bevriezing te voorkomen:

  • Tap en sluit waterkranen af in niet-verwarmde ruimtes.
  • Bent u gedurende een langere periode niet thuis? Laat de centrale verwarming op minimaal 15 graden Celsius staan.

Ik huur een woning die valt onder de VVE, waar kan ik een reparatie verzoek melden?

U kunt uw reparatieverzoek hier melden. U kunt ook op werkdagen tussen 9.00 en 12.00 uur bellen met Openbaar Belang via (038) 45 67 222, optie 1. Als het reparatie verzoek in uw woning is, herstellen wij dit.Als er een probleem is aan de buitenzijde (schil) van het complex herstelt de VVE dit.

Mag ik zelf een andere thermostaat plaatsen?

Ja, dat mag. U kunt een andere thermostaat kopen en deze zelf plaatsen. Bewaart u de oude thermostaat, zodat u deze kunt terugplaatsen als u gaat verhuizen.

Waarom beslaat dubbel glas aan de buitenzijde?

Condensvorming kan aan de buitenzijde ontstaan als het buiten koud is en de luchtvochtigheid hoog. De condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en het najaar. De condens verdwijnt vanzelf als de buitentemperatuur stijgt en de luchtvochtigheid afneemt.

Wat doe ik als ik een spoedreparatie heb die niet uitgesteld kan worden?

Heeft u een reparatie verzoek die niet kan wachten, bijvoorbeeld een ernstige lekkende waterleiding, gaslek, buitensluiting etc. ? Bel dan (038) 4567 222, keuze 1. Er volgt een keuze menu voor cv storing (1), glasschade (2), verstopping (3). Bij keuze 4 krijgt u een medewerker van ons aan de lijn. Wij nemen dan direct contact op met het bedrijf dat bij u langs moet komen..