Huur betalen

Als u een woning van ons huurt, betaalt u maandelijks de huur. Door het ondertekenen van de huurovereenkomst stemt u ermee in dat u de huur op tijd betaalt.

Even voorstellen: afdeling Huurincasso
Bent u te laat met betalen? Dan heeft u een huurachterstand. Een huurachterstand is een vervelende en risicovolle situatie. Handel snel en voorkom zo grotere problemen.

Een huurachterstand levert zorgen op. Ziet u aankomen dat betalen niet gaat lukken of heeft u al een betalingsachterstand? Wat de oorzaak ook is, neem dan zo snel mogelijk contact op met Rianne van den Brom en/of René van der Kruk van de afdeling Huurincasso. Een kleine achterstand is immers makkelijker in te lopen dan een hoge schuld. Wij begrijpen dat dit niet altijd makkelijk is. Uit ervaring weten we dat personen met schulden zich vaak schamen. Maar hoe langer u wacht, hoe groter de problemen worden. Snel actie ondernemen kan grotere problemen voorkomen.

Wij denken graag met u mee, bijvoorbeeld in de vorm van een betalingsregeling. Ook kunnen wij u doorverwijzen naar instanties die u verder kunnen helpen. Wij werken nauw samen met Op Orde/ Sociaal Raadslieden, Sociale Wijkteams, Schuldhulpmaatje en Gemeente Zwolle.
Neem telefonisch contact met ons op via 038-4567222. Zijn wij telefonisch niet bereikbaar, stuur dan een email naar teamincasso@openbaarbelang.nl. Wij nemen dan zsm contact met u op. 

Veel gevraagd over Huur betalen

Hoe geef ik mijn nieuwe bankrekeningnummer aan jullie door?

Algemeen

Dit kan door een mail te sturen naar teamincasso@openbaarbelang.nl of door het invullen van een machtigingskaart.

Hoe vraag ik een huurspecificatie aan?

Algemeen

U kunt ons hiervoor bellen (038) 45 67 222 of mailen. Wij sturen u de specificatie toe.

Ik heb geen acceptgiro ontvangen. Wat nu?

Algemeen

Sinds 1 juni 2023 is betalen via een acceptgirokaart niet meer mogelijk. U ontvangt van ons per post of per mail een brief waarin staat hoe u de huur kunt betalen. U kan ook de huur zelf aan ons overmaken op rekeningnummer NL54ingb0691812845. Vermeld hierbij wel uw naam en adres. Op afspraak kunt u bij ons op kantoor komen om te pinnen. Contant betalen is vanwege veiligheid niet mogelijk.

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Algemeen

Als u teveel huur heeft betaald, dan kunt u contact met ons opnemen via (038) 45 67 222 of via de mail. Wij storten de teveel betaalde huur terug. Heeft u een betalingsachterstand? Dan verrekenen wij het teveel betaalde bedrag met de achterstand.

Ik ontvang mijn uitkering/salaris na de 1e van de maand. Mag ik de huur in plaats van voor de 1e van de maand betalen nadat ik mijn salaris heb gekregen?

Algemeen

De huur moet uiterlijk op de 1e van de lopende maand betaald zijn. Lukt dit door omstandigheden niet? Neem dan contact met ons op via (038) 45 67 222 of stuur een mail.

Kan ik de huur contant betalen?

Algemeen

Nee, contant betalen is niet mogelijk. U kunt betalen via automatische incasso, via overschrijving per bank of door te pinnen op ons kantoor.

Kan ik de huur op uw kantoor betalen?

Algemeen

Ja, u kunt bij ons op kantoor de huur pinnen. Contant betalen is niet mogelijk.

Mag ik een paar maanden huur vooruitbetalen?

Algemeen

Ja, dat kan. Wilt u bij de overboeking de maanden vermelden voor welke maand/maanden u huur betaalt?

Mijn huurbetaling is niet goed gegaan (gestorneerd). Wat kan ik doen?

Algemeen

Het is voor ons niet mogelijk om een automatische incasso te herhalen. U kunt zelf de huur overmaken op ons rekeningnummer NL54 INGB 0691 8128 45. Vermeld wel uw naam en adres. Op afspraak kunt u ook het bedrag pinnen bij ons op kantoor. Contant betalen is niet mogelijk vanwege veiligheid.

Op welke manieren kan ik de huur betalen?

Algemeen

De mogelijkheden om uw huur te betalen zijn:

  • Automatische incasso.
  • Zelf de huur overmaken via internetbankieren naar ons rekeningnummer NL54 INGB 0691 8128 45. Denkt u aan het vermelden van naam en adres? U kunt deze betaling ook zelf maandelijks instellen.
  • Op afspraak pinnen op kantoor.

Let op, stelt u zelf een maandelijkse betaalopdracht in? Vergeet dan niet het bedrag aan te passen als uw huurprijs wijzigt.

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

Algemeen

De huur moet uiterlijk op de eerste van de maand bij ons binnen zijn.

Wat betekent kale huur?

Algemeen

De kale huur is de huurprijs zonder bijkomende servicekosten en voorschotbedragen voor energie.

Wat is een IBAN?

Algemeen

IBAN staat voor International Bank Account Number. Uw IBAN bestaat uit een aantal cijfers, letters en uw (oude) bankrekeningnummer. Uw IBAN vindt u op uw betaalpas en de afschriften van uw bank.

Wat is het IBAN bankrekeningnummer voor het storten van de huur?

Algemeen

U kunt de huur aan ons overmaken op NL54 INGB 0691 8128 45. Vermeld wel uw naam en adres.

Ik wil graag mijn huur van deze maand in termijnen betalen

Algemeen

Dat kan. U kunt via onze website een betalingsregeling aanvragen. Wilt u liever iemand persoonlijk spreken kunt u ons altijd bellen via (038) 45 67 222.

Ik ben getroffen door de toeslagenaffaire kinderopvang. Waar kan ik in Zwolle hiervoor hulp krijgen?

Algemeen

Om u en alle andere gedupeerden te helpen en u te laten weten dat u er niet alleen voor staat, heeft de gemeente Zwolle op hun site het meldpunt Toeslagenaffaire Kinderopvang geopend.
Hier leest u wat de gemeente voor u kan betekenen en hoe u met ze in contact komt.