Versterken persoonlijke aandacht

Speerpunt 2

Openbaar Belang heeft alleen bestaansrecht dankzij haar huurders. En andersom kunnen onze huurders niet zonder Openbaar Belang. We werken aan gemengde wijken waarin verschillende mensen wonen en elkaar ontmoeten. We investeren in de relatie met onze huurders waarbij we aandacht hebben voor maatwerk en oog hebben voor nieuwe mogelijkheden. Altijd met als doel dat onze huurders kunnen wonen zoals ze graag willen wonen en we tegelijk rekening houden met de verschillen tussen mensen. We zoeken daarbij naar mogelijkheden om persoonlijke aandacht te versterken.

Openbaar Belang…

… biedt ruimte voor de individuele behoefte

Met een focusverschuiving naar starters willen we een passende dienstverlening bieden. We gaan digitale contacten meer mogelijk maken, maar een fysieke afspraak blijft op verzoek ook mogelijk. Door de mogelijkheid te bieden om te kunnen kiezen welke benadering en wijze van informatievoorziening het beste past bij individuele huurders, zetten we in op bereikbaarheid, servicegerichtheid en een persoonlijke benadering. Wij willen weten wat er bij onze huurder speelt. Contact met onze huurders is voor ons daarbij van essentieel belang. We kijken in elke situatie welke vorm van persoonlijke aandacht passend is. We vinden het belangrijk dat huurders, waar dat kan, invloed hebben op hun woning, woonomgeving en bij beleidskeuzes. Betrokkenheid en zelfredzaamheid van onze huurders zijn daarin belangrijke toetsstenen. Dat betekent dat we zoveel mogelijk persoonlijke aandacht hebben wanneer het onderwerp daarom vraagt of wanneer dat voor de individuele situatie nodig is. Zo bieden we maatwerkoplossingen voor huurders die willen verhuizen van een grote woning, naar een kleine woning.

... vergroot ontmoeting in de wijk

Wij vinden het belangrijk om zichtbaar en dichtbij te zijn in de wijk en in de buurt. We willen weten wat onze huurders nodig hebben om hun positie te veranderen als het gaat om hun leefsituatie of hulpbronnen waarover ze beschikken, zoals sociale netwerken en financiële middelen. Wij zien het als onze verantwoordelijkheid om zelf naar de huurder toe te gaan in plaats van te wachten totdat de huurder naar ons komt. Daarom onderzoeken we op welke manier we onze dienstverlening verder kunnen verbeteren en deze makkelijker, nog meer dichtbij en nog persoonlijker kunnen organiseren. Tegelijkertijd zien we ook de verantwoordelijkheid van huurders om de betrokkenheid in hun buurt te versterken. Daarom vergroten we ontmoetingen in de wijk, zodat daarmee sociale krachten in de wijk worden benut.

 

Terug naar het overzicht