Klacht indienen bij Klachtenadviescommissie

Bent u niet tevreden met de manier waarop de klacht is afgehandeld door Openbaar Belang of met de oplossing die is voorgesteld? Dan kunt u met uw klacht naar de onafhankelijke klachtenadviescommissie. Voor het indienen van een klacht is het belangrijk dat u hieronder duidelijk omschrijft wat uw klacht is.

Adres

Om uw klacht naar behoren te kunnen behandelen, en hierover een gedegen en onderbouwd advies te kunnen geven, is het noodzakelijk dat de Klachtenadviescommissie, alsmede het ten behoeve van de Klachtenadviescommissie werkzame secretariaat, uw persoonsgegevens verwerkt. Het gaat daarbij in de eerste plaats om de persoonsgegevens die u zelf, door het indienen van uw klacht, deelt met de Klachtenadviescommissie, maar ook om de persoonsgegevens die opgenomen zijn in de reactie van de Woningcorporaties op uw klacht. De Klachtenadviescommissie kan daarnaast, indien zij dit noodzakelijk acht voor een goede behandeling van uw klacht, aan zowel u zelf als aan de  Woningcorporaties aanvullende gegevens verzoeken. De persoonsgegevens worden door de Klachtenadviescommissie verwerkt met als doel uw klacht naar behoren te kunnen behandelen, en hierover een gedegen en onderbouwd advies te kunnen geven, waarbij zorgvuldig met de persoonsgegevens wordt om gegaan, met inachtneming van de wettelijke regels voor de bescherming van persoonsgegevens. De Klachtenadviescommissie bewaart persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor de uitvoering van haar werkzaamheden.

Gerelateerde vragen

Ik heb een klacht ingediend bij de Klachtenadviescommissie. Hoe gaat het nu verder?

Algemeen

De klachtenadviescommissie neemt uw klacht in behandeling. Mocht het tot een hoorzitting komen, dan passen zij 'hoor en wederhoor' toe. Binnen drie weken na een zitting, brengt de commissie advies uit aan de directie van Openbaar Belang. Binnen 1 maand neemt de directie een beslissing. In de regel wordt het advies van de commissie door de directie overgenomen. Als er een zwaarwegende reden is, dan kan de directie van het advies afwijken. U kunt dit nalezen in het reglement .

Meer over dit onderwerp

Welke klachten neemt de Klachtenadviescommissie niet in behandeling?

Algemeen

Klachten over de huurprijs of servicekosten behandelt de Huurcommissie of de kantonrechter. Klachten die al bij een andere instantie in behandeling zijn, kunnen niet worden ingediend.

Meer over dit onderwerp