Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt gaan we ervan uit dat u akkoord bent.       Akkoord

Niet tevreden?

Laat het ons weten
 
Als huurder bij Openbaar Belang mag u een goede service verwachten. Wij willen kwaliteit leveren en er alles aan doen om u prettig te laten wonen. Maar hoe goed wij ons best ook doen, er kan wel eens iets fout gaan. Mocht u toch niet tevreden zijn over onze dienstverlening, laat het ons dan weten. Dat kan het beste schriftelijk. Wij doen ons best om dan samen tot een goede oplossing te komen. 
  
Een klacht indienen
 
U kunt uw klacht indienen door een brief te sturen naar Openbaar Belang, Postbus 31, 8000 AA Zwolle. Wij zorgen ervoor dat uw brief terechtkomt bij de manager die uw brief het beste kan beantwoorden. Binnen vijf werkdagen krijgt u van ons een reactie. U kunt uw klacht ook per e-mail melden via info@openbaarbelang.nl.

Is de klacht nog niet opgelost?

Wij proberen uw klacht zo goed en zo snel mogelijk te verhelpen. Toch kan het gebeuren dat we er samen niet goed uitkomen. Bijvoorbeeld wanneer u niet tevreden bent over de wijze waarop de klacht is afgehandeld of met de oplossing die is voorgesteld. In dat geval kunt u met uw klacht terecht bij de onafhankelijke klachtenadviescommissie. Er zijn een paar uitzonderingen:

  • klachten over de huurprijs worden behandeld door de Huurcommissie (postbus 16495, 2500 BL  DEN HAAG) of de Kantonrechter;
  • klachten die al door een andere organisatie in behandeling zijn genomen kunnen niet bij de klachtenadviescommissie worden ingediend.

De klachtenadviescommissie

De woningcorporaties deltaWonen, SWZ, Openbaar Belang, Beter Wonen IJsselmuiden, Salland Wonen Raalte, Vechthorst Nieuwleusen en Beter Wonen Hardenberg hebben gezamenlijk één klachtenadviescommissie. Dit is een onafhankelijke commissie die uit maximaal zes personen bestaat. Naast een onafhankelijke voorzitter en vicevoorzitter heeft de klachtenadviescommissie tenminste twee leden die zijn voorgedragen door de bewonersvertegenwoordigingen van de corporaties. 

Wilt u uw klacht voorleggen aan de klachtenadviescommissie? Dan kunt u deze richten aan de Klachtenadviescommissie, Postbus 64, 8000 AA ZWOLLE.

Formulier t.b.v. indienen klacht Klachtenadviescommissie


U vindt hieronder het reglement van de klachtenadviescommissie.