Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt gaan we ervan uit dat u akkoord bent.       Akkoord

Huur betalen

Voor het huren van uw woning betaalt u iedere maand huur aan Openbaar Belang. Het huurbedrag is opgebouwd uit de zogenaamde kale huurprijs en bijkomende kosten.
Het is belangrijk dat u ervoor zorgt dat de huur uiterlijk de eerste dag van de maand op onze rekening is bijgeschreven. U kunt op verschillende manieren de huur betalen.

Automatische incasso
De eenvoudigste manier om te betalen is per automatische incasso. Hiermee machtigt u Openbaar Belang om het huurbedrag iedere eerste van de maand van uw bankrekening af te schrijven.
Wilt u ook betalen via een automatische incasso, vult u dan een machtigingskaart in of stuur een mailbericht met uw naam, adres en rekeningnummer naar teamincasso@openbaarbelang.nl

Internetbankieren
Via internetbankieren kunt u een periodieke overboeking instellen: u geeft dan uw bank opdracht om iedere maand op een vaste dag de huur aan ons over te maken.

Betaalopdracht
Maakt u geen gebruik van internetbankieren, gaat u dan naar uw eigen bank om daar een betaalopdracht af te geven.

Betalingsproblemen

De meeste huurders betalen hun huur op tijd. Het kan iedereen overkomen dat men (tijdelijk) in financiële problemen raakt. Huurachterstand is niet alleen vervelend, maar ook een probleem dat elke maand groter wordt of kan worden.

Mocht het u overkomen, dan is het belangrijk dat u zo snel mogelijk contact met onze afdeling Huurincasso opneemt. Dat kan via telefoonnummer (038) 45 67 222 of stuur een mail. In een vroeg stadium kunnen we makkelijker een oplossing vinden door bijvoorbeeld een betalingsregeling te treffen. Ook kunnen wij u doorverwijzen naar instanties die u verder kunnen helpen. Wij werken nauw samen met de Sociale Wijkteams, Sociaal Raadslieden en Team Via.

Betalingsregeling
Lukt het niet de huur op tijd te betalen? We denken graag met u mee en zoeken samen naar de beste oplossing. Er is bijvoorbeeld een mogelijkheid voor een betalingsregeling. U betaalt het openstaande bedrag terug in termijnen of in één keer op een later tijdstip. Of u in aanmerking komt voor een betalingsregeling, is afhankelijk van verschillende factoren. Houd u er wel rekening mee, dat de betalingsregeling naast de lopende maandelijkse huurbetaling betaald moet worden.

Wat gebeurt er als u 1 maand huurachterstand heeft?
De gemeente Zwolle is samen met een aantal andere organisaties ‘Vindplaats schulden’ gestart. Dit heeft het doel om mensen met financiële problemen zo snel mogelijk te kunnen helpen. Ook Openbaar Belang doet hieraan mee.

Heeft u 1 maand achterstand, dan kan het zijn dat u bezocht wordt door een medewerker van het Sociaal Wijkteam. Klik hier om meer te lezen over Vindplaats Schulden.

Persoonlijk advies
U kunt bij Openbaar Belang persoonlijk advies krijgen als u betalingsproblemen heeft of verwacht deze op korte termijn te krijgen. Er is ook een website die u helpt financieel gezond te blijven óf te worden: Geldfit.
Op de site kunt u een korte test doen en zien hoe u er financieel voor staat. U krijgt vervolgens een persoonlijk advies met praktische tips. Met deze tips kunt u zelf aan de slag.

Niet betalen?
Betaalt u niet en neemt u geen contact met ons op? Dan geven wij de volledige vordering ter incasso aan de deurwaarder. De incassokosten worden bij u in rekening gebracht.

 

Sleutels kwijt?